Logo
  • Start
  • Leanordbog

Leanordbog

Kundeværdi

Kundeværdi refererer til det, som kunderne er villige til at betale for, og det danner grundlaget for LEAN ved at eliminere spild og fokusere på værdiskabende aktiviteter.

Kundeværdi er et centralt begreb i LEAN, der defineres ud fra kundernes perspektiv. Det indebærer at identificere, hvad kunderne opfatter som værdifuldt, og derefter stræbe efter at levere dette med minimalt spild af ressourcer.

Dette kræver en grundig forståelse af kundens behov og ønsker samt en konstant tilpasning af processer for at sikre, at de tilbyder den højeste værdi.

Ved at fokusere på kundeværdi kan organisationer opnå større kundetilfredshed, loyalitet og konkurrencefordel.

  • 5S
  • Kaizen
  • Værdistrøm
  • Flowprincip
  • Kundeværdi
  • Spildformer
  • Pullprincip
  • Kanban


Populære emner

  • Kundeværdi
  • Værdistrøm
  • De fem lean principper
  • 5S
  • Spildformer
  • Kaizen
  • Kanban
  • PDCA
  • 5 x why
  • Poka-yoke

Leanordbogen

Leanordbogen er dit gratis opslagsværk vedrørende ord og udtryk indenfor lean.