Logo
  • Start
  • Leanordbog

Leanordbog

Kanban

Kanban er et visuelt styringsværktøj i LEAN, der regulerer arbejdsflowet ved at signalere, hvornår man skal starte eller stoppe opgaver.

Kanban er en metode til styring af arbejdsflow, der fokuserer på at minimere spild og forbedre produktiviteten.

Det indebærer brug af visuelle signaler, ofte kort eller tavler, til at angive status og arbejdsbelastning for forskellige opgaver eller processer.

Når en opgave er klar til at blive påbegyndt, flyttes det tilgængelige kort til den næste fase, og dette udløser starten af arbejdet.

Kanban sikrer en jævn og effektiv strøm af arbejde gennem systemet ved at begrænse antallet af opgaver i hver fase baseret på kapacitet og behov.

  • 5S
  • Kaizen
  • Værdistrøm
  • Flowprincip
  • Kundeværdi
  • Spildformer
  • Pullprincip
  • Kanban


Populære emner

  • Kundeværdi
  • Værdistrøm
  • De fem lean principper
  • 5S
  • Spildformer
  • Kaizen
  • Kanban
  • PDCA
  • 5 x why
  • Poka-yoke

Leanordbogen

Leanordbogen er dit gratis opslagsværk vedrørende ord og udtryk indenfor lean.